Eğitimde Benim de Etkim Olsun!
Girişimci Destekleri Koordinatörü Gülhan Gökerkek girişimcilerimize Problem Tanımlama ve Değer Önerisi arasındaki ilişki hakkında bilgiler verdi. Bilişim Teknolojileri Eğitimcileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Burcu Yılmaz STK gözünden sektör ihtiyaçlarını değerlendirerek sektördeki değişimi eğlenceli bir etkinlikle aktardı. Problem Tanımlama ve Değer Önerisi Netleştirme eğitimiyle girişimcilerimize eğitim alanında var olan engeller ve sorunlar anlatılarak çözüm önerisi oluşturmaları ve kendilerinden problem tanımlama yaparak çözüm önerisi geliştirmeleri beklenmektedir.
Girişimcilerimize ve değerli hocalarımıza katılımlarından dolayı teşekkür ederiz.
SEBİT Üretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sertan Okan tarafından verilen eğitimde girişimcilerimize Türkiye’de ve dünyada eğitim teknolojileri sektörünün gelişimi ve SEBİT’in kuruluşundan bu yana edindiği tecrübeler aktarıldı. Girişimcilerimize ekip çalışması kültürü, gelişim için paylaşımın önemi, Ar-Ge’nin yeniden inşa etme süreçlerinde rolü aktarıldı. Sertan OKAN bu paylaşımlarının yanında "MIT Media LAB" ın işleyişi hakkında sunum yaparak bilgiler verdi.
Girişimcilerimize ve değerli hocamıza katılımlarından dolayı teşekkür ederiz.
Eğitim Kampı’nda girişimcilerle eğitim teknolojileri alanında yerel ve global veriler, pazar verileri, sektör verileri ve bu alanda oluşturulan raporlar açıklamalı olarak paylaşılmaktadır. Gazi Üniversitesi öğretim üyesi ve Yapay Zeka ve Dijital Dönüşüm Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Doç. Dr. Sahin Gokcearslan tarafından verilen eğitimde girişimcilerimize "Eğitimde Yapay Zeka" başlığı altında güncel bilgiler verilmiştir. Eğitimin, girişimcilere eğitim teknolojileri alanında farkındalık yaratarak ek bir vizyon kazandırması hedeflenmektedir.
Sayın ÖZBAYLANLI’nın, Milli Eğitim Bakanlığı ve ETKİM’in Eğitim Teknolojileri alanında gerçekleştirdiği ve planladığı çalışmalardan bahsettiği sunumun ardından, ODTÜ Teknokent temsilcisi Selin Doğu ve Yaren Akın, hızlandırma programına kabul edilen girişimlere Kuluçkalar ve Etkim İstasyon Hızlandırma Programının işleyiş süreci hakkında bilgi verdiler. Girişimcilerin kendilerini ve projelerini kısaca tanıtmalarının ardından program sona erdi. Eğitim teknolojileri alanında projeleri olan bütün girişimcilerimize Etkim İstasyon yolculuğunda başarılar dileriz.
Dünya Bankası Avrupa ve Merkezi Asya Uygulama Yöneticisi Rita Almeida, Dünya Bankası Eğitim Operasyon Yöneticisi Renata Lamos, Dünya Bankası Türkiye Eğitim Koordinatörü Husein Abdulhamid , Milli Eğitim Bakanlığı YEĞİTEK AR-GE ve Ekosistem Dairesi Başkanı Dr. Bilgehan Özbaylanlı ve İzmir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Doç. Dr. Özden Ölmez Ceylan'dan oluşan heyet Bornova Anadolu Lisesi'ni ziyaret etti. Yapılan ziyarette heyet, öğretmen ve öğrencilerle bir araya gelerek EBA ve dijital yeterliklerin geliştirilmesi çerçevesinde okulda yapılan çalışmalar ve uygulanan projeler hakkında bilgi aldı.
Ardından İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Dijital İçerik ve Materyal Geliştirme Ses Tasarım ve Kayıt Stüdyosu'nda öğretmen ve öğrencilerin gerçekleştirdiği dijital içerikler incelendi. Dünya Bankası heyeti sonrasında Mediha Mahmutbey Ortaokulunu ziyaret etti. Burada öğretmen ve öğrencilerle bir araya gelerek okulda robotik kodlama, Dijital Kanatlar Projesi ve dijital yeterliklere yönelik yürütülen diğer çalışma ve projeler hakkında bilgi alarak bu alandaki projeleri yerinde inceleme fırsatı buldu.
Ziyaret sırasında heyet, ETKİM’in eğitim alanındaki yenilikçi uygulamaları ve yöntemleri test ettiği Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı’nı (PÖL) detaylı bir şekilde inceledi. Laboratuvarın, eğitim süreçlerine sağladığı katkılar ve sunduğu avantajlar hakkında derinlemesine bilgi edinen heyet, PÖL’ ün öğretmen ve eğitimciler için sunduğu çeşitli programları yakından gözlemleme fırsatı buldu. Ayrıca ETKİM’ de bulunan girişimcileri ve yenilikçi projeleri destek sağlamak amacıyla oluşturulan Kuluçka Merkezleri’ndeki projeler ile girişimler hakkında bilgi alan ziyaretçiler, ETKİM’ in bu alandaki rolünü ve sağladığı katkıları değerlendirdi. Ziyaretin sonunda heyet, ETKİM'in eğitim ve girişimcilik alanındaki yenilikçi yaklaşımını takdir ederek bu tür merkezlerin küresel eğitim ve girişimcilik ekosisteminin gelişimine büyük katkı sağladığını vurguladı.
Millî Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf Tekin'in onursal başkanlığını yaptığı “Uluslararası Eğitimde Teknoloji, AR-GE ve Kalite Zirvesi” Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Sayın Mustafa Canli yaptığı açış konuşmasıyla ile Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda başladı. Bu yıl beşincisi düzenlenen; eğitimde teknoloji, araştırma geliştirme ve kalite temalarının odağında gerçekleştirilen zirvede Sayın CANLI açış konuşmasında eğitimde teknolojik yenilikler, yapay zeka uygulamaları, bulut bilişim ve AR-GE çalışmaları gibi öğrencilere yönelik teknoloji odaklı uygulamalardan bahsetti.
Ayrıca, ODTÜ Teknokent’te bulunan eğitim teknolojileri alanında AR-GE çalışmaları yapan, içerisinde 45 firma ve 150 kuluçka merkezinin bulunduğu ETKİM’in çalışmalarına da değindi. Yıl boyunca ETKİM’in sektör firmalarının da iş birliği yapabileceği 28 ayrı etkinlikle 2300 katılımcıya ev sahipliği yaptığına değindi. Eğitim teknolojileri alanında çalışan firmaların ürün testlerini yapabileceği, öğretmen ve öğrencilerle aktif atölye çalışmaları ile eğitim standartları araştırmalarının Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı’nda (PÖL) gerçekleştirildiğini ifade etti. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın Teşrifleri ve Milli Eğitim Bakanı Sayın Yusuf Tekin’in Katılımlarıyla Eğitimde Teknoloji, AR-GE ve Kalite Zirvesi’nin İkinci Gününde “2024-2025 Eğitim Öğretim Açılış Töreni” Gerçekleştirildi. Törende, 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Açış Konuşmasını gerçekleştiren Cumhurbaşkanı Erdoğan, eğitimde teknoloji, araştırma-geliştirme ve kalite konularındaki gelişmelerin önemine değinerek Millî Eğitim Bakanlığı'nın bu alandaki yenilikçi projelerini ve gelecekteki hedeflerini vurguladı. Eğitimdeki dijital dönüşüm çalışmalarının ülkemizin uluslararası alandaki konumunu güçlendireceğine dikkat çekti. Millî Eğitim Bakanlığı'nın dijital dönüşüm alanındaki hamle ve uygulamalarla stratejik adımlarını anlatarak bu çalışmaların eğitim sistemimiz üzerindeki olumlu etkilerini paylaştı. Cumhurbaşkanımız, Eğitimde Teknoloji, AR-GE ve Kalite Zirvesi’nde akademik çalışma, tebliğ, tecrübe ve birikimleriyle Zirve’yi aydınlatacak tüm katılımcılara teşekkür ederek Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin ilk kez uygulanacağı 2024-2025 Eğitim Öğretim yılının hayırlı olması dilekleriyle konuşmasına son verdi. Ardından öğrencilerle birlikte ilk ders zilini çalarak 2024-2025 eğitim öğretim dönemini başlattı. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürümüz Sayın Mustafa Canlı, ETKİM standını ve ETKİM kuluçka merkezlerinin tanıtıldığı alanı ziyaret ederek genç girişimcilerden yenilikçi projeler ve teknolojik gelişmeler hakkında detaylı bilgi aldı. Uluslararası Eğitimde Teknoloji, AR-GE ve Kalite Zirvesi’nin üçüncü gününde; YEĞİTEK AR-GE ve Ekosistem Daire Başkanı Sayın Dr. Bilgehan ÖZBAYLANLI’nın moderatörlüğünde gerçekleştirilen Eğitim ve Ekonomik Büyüme Gündemi konulu panelde, eğitime etki eden mega trendler, istihdam yolları için eğitim ve öğretimin geliştirilmesi ve eğitimin geleceği gibi başlıklar ele alındı. Panelistler Luis Benveniste, Husein Abdul, Jo Ritzen, Yolanda Gonzalez ve Rita Almeida’nın sunumlarıyla demografik değişiklikler, dijital dönüşüm ve yeşil dönüşüm gibi büyük eğilimlerin eğitim ve iş gücü piyasası üzerindeki etkileri ile eğitimin gelecekteki yönelimi kapsamlı bir şekilde tartışıldı. Dünya Bankası Küresel Eğitim Direktörü ve beraberindeki heyet, AR-GE ve Ekosistem Daire Başkanı Bilgehan Özbaylanlı rehberliğinde EduCube hızlandırma programlarının yer aldığı Cube Beyoğlu’nu ziyaret ettiler. Heyet; ziyaretlerinin ardından ETAK2024 kapsamında, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN'ın teşrifleriyle gerçekleştirilen 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Açılış Töreni’ne katılım sağladilar ve torenin ardindan basta ETKİM standında bulunan girişimcilerimiz olmak üzere etkinlik alanındaki diğer firmaların stantlarını da ilgiyle ziyaret ederek bilgi alişverisinde bulundular. Kendilerine katılımlarından dolayı teşekkür ederiz
Eğiticiliğini TÜGİM Derneği Kurucusu Melek YATIRIMCI - Startup Ecosystem Strategist Sayın Nuri Murat Avcı'nın yaptığı programımız Cube Incubation ve T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü-ETKİM iş birliğiyle gerçekleşmektedir. ETKİM Girişimcilik Destek Programları Koordinatörlüğünce düzenlenen eğitimimize İstanbul’dan alanında aktif çalışmalar yapan öğretmenlerimiz ve ETKİM’de çalışan personellerimiz katılım sağlamaktadır.
Programın açılış konuşmasında Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Ar-Ge ve Ekosistem Daire Başkanı Sayın Dr. Bilgehan Ozbaylanli katılımcılara ETKİM' in kuruluş amacından ve gerçekleştirdiği etkinliklerden bahsederek ODTÜ Teknokent iş birliği ile yapılan ETKİM İstasyon programı ve Teknopark İstanbul iş birliği ile düzenlenen EduCUBE programı hakkında detaylı bilgi verdi. ETKİM olarak girişimcilerle biraraya gelerek eğitim teknolojileri odağında rekabetçi bir sektör oluşturmayı amaçladıklarını, eğitim teknolojileri sektörünün haritasını çıkardıklarını belirtti.
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisinden etkinliğe katılan Halil ibrahim ÖZER bilgilendirici ve ufuk açıcı konuşmalarında girişimcilik eğitiminin ortaöğretim için konuşulmasının çok değerli bulduğunu söyleyerek kendi girişimcilik serüveninden bahsetti. Program Genç Başarı Eğitim Vakfı’ndan Seçil Yıldırım Çelebi ve Gençlik ve Spor Bakanlığından başarılı girişimci KROW Eğitim Teknolojileri kurucusu irfan BAŞKAYA’ nın sunumları ile devam etti. Çalıştaya katılan Cezeri Yeşil Teknoloji MTAL Proje ekibi Teknofest Girişimcilik 5.’lik ödülünü aldıkları projelerini tanıttı. Genç girişimci öğrencilerle yapılan soru cevap etkinliği ile çalıştayın ilk oturumu tamamlandı. Programın ikinci oturumunda aralarında girişimcilerin, öğretmenlerin ve idarecilerin bulunduğu katılımcılar ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik dijital girişimcilik eğitim içeriği hazırlamak için fikir alışverişinde bulundular. Çalıştayda üretilen içeriklere EBA platformu üzerinden erişilebilecek. Çalıştay yarın da devam edecek.
Gölbaşı Anadolu Lisesi ve Uluslararası Milli İrade Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğretmen ve öğrencileri 10 Haziran tarihinde ETKİM’ i Ziyaret Etti. Katılımcılara öncelikle ETKİM’ in kuruluş amacından ve bugüne kadar ev sahipliği yaptığı etkinliklerden bahsedildi. Ardından Profesyonel Öğrenme Laboratuvarının etkileşim alanları hakkında detaylı bilgi verilerek sahip olduğu teknolojik donanımdan söz edildi. ETKİM bünyesinde bulunan kuluçkalar gezdirilerek Teknopark İstanbul A.
Ş. ortaklığıyla hazırlanan EDUcube ve ODTÜ TEKNOKENT ortaklığıyla hazırlanan ETKİM İstasyon Eğitim Teknolojileri Hızlandırma Programları hakkında kapsamlı bilgi verildi.
ünya Bankası ve YEĞİTEK MEB iş birliğiyle 3-6 Haziran tarihleri arasında düzenlenen ‘‘Türkiye Proje Uygulama Birimleri Eğitim Programı’’; ETKİM’ de başarıyla gerçekleştirildi. Eğitim programına Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, TEIAS, İLBANK Genel Müdürlüğü, DSİ Genel Müdürlüğü, KOSKİ Genel Müdürlüğü , ASKİ Genel Müdürlüğü, Konya Büyükşehir Belediyesi gibi farklı kurumlardan toplam 45 katılımcı katıldı. ETKİM’ de gerçekleştirilen etkinlikte katılımcılara Dünya Bankası Uluslararası Rekabetçi İhalelerde Puanlama Sistemi Kullanımı ve Sözleşme Yönetimi hakkında kapsamlı bilgi verildi. Grup çalışmaları ve egzersizlerle katılımcıların Dünya Bankası projelerinin daha etkin ve verimli bir şekilde uygulanmasına yönelik önemli bilgileri edinmeleri amaçlandı. Eğitime katılan katılımcılara ETKİM’
de bulunan Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı gezdirilerek laboratuvarın etkileşim alanlarından ve ev sahipliği yaptığı etkinliklerden bahsedildi, kuluçkalar tanıtıldı.
ETKİM’ de SANLAB Firması İş Birliğiyle ‘‘Sanal Gerçeklik Tabanlı Elektrikli Araç Bakım Eğitimi Atölye Çalışması’’ Gerçekleştirildi. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ETKİM VE SANLAB iş birliğiyle 30 Mayıs tarihinde Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı'nda düzenlenen atölye çalışmasına; Sincan Şehit Özgür Can İnce Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Yenimahalle Gazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Etimesgut Güvercinlik Şehit Hasan Gülhan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Motorlu Araçlar Teknolojileri alanından hashtag#Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından seçilen 25 öğretmen katıldı. Etkinliğe katılan öğretmenler sanal bir ortamda hashtag#ElektrikliAraç ların tüm komponentlerini öğrenme ve arıza durumlarında bakım yapabilme üzerine tasarlanan elektrikli araç bakım simülatörünü deneyimleme fırsatı edindiler.
Zengin senaryo içeriklerinin yer aldığı hashtag#simülasyon ortamı; motor montaj, araç montaj, batarya oluşturma, araç kilitleme ve kilit kaldırma gibi işlemlerin gerçekçi bir ortamda yapılmasına olanak sağladı.
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ETKİM' de 24 Mayıs tarihinde Yenimahalle Atael Koleji 9. ve 10. sınıf öğrencileriyle Üretken Yapay Zeka Atölye Çalışması düzenlendi. Profesyonel Öğrenme Laboratuvarında gerçekleşen etkinliğe 20 öğrenci ve 5 öğretmen ve idareci katıldı. Öncelikle katılımcılara ETKİM' in kuruluş amacı ve kuluçkalar tanıtılarak ODTÜ TEKNOKENT'in olanakları anlatıldı. Ardından öğrencilerle yapay zekaya giriş temelleri, prompt yazmada dikkat edilecek hususlar anlatılarak makine öğrenmesi örnek uygulamaları yapıldı ve üretken yapay zeka araçları kullanılarak öğrencilerin kendi materyallerini üretmeleri sağlandı.
İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü, BTE Derneği ve Hacettepe University Desteğiyle Hayata Geçirilen EğitiJam K12 Oyun Geliştirme Maratonu 2024 Ödülleri ETKİM MEB'de Yapılan Törenle sahiplerini buldu. Türkiye genelinde K12 öğrencilerinin ve eğitimcilerin oyun geliştirme farkındalığını artırmak, oyun geliştirme, tasarlama ve oyun sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli bireyleri yetiştirmek amacıyla İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü, BTE Derneği ve Hacettepe Üniversitesi tarafından hayata geçirilen EğitiJAM 2024 K12 Oyun Geliştirme Maratonu 12 Mayıs tarihinde ETKİM’ de gerçekleşti.
Etkinliğe aralarında akademisyenler, öğretmenler ve öğrencilerin bulunduğu 140 kişi katıldı. Programın açılış konuşmasında Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Dijital Beceriler Daire Başkanı Sayın Sümeyye Hatice ERAL; eğitimde yeniliğin ve dönüşümün önemine vurgu yaparak Bakanlık uhdesinde öğretmenlerin teknoloji kullanımını büyük bir iş birliğiyle ilerlettiklerinin altını çizdi. Ardından Ar-Ge ve Ekosistem Daire Başkanı Sayın Dr. Bilgehan Ozbaylanli yaptığı konuşmada ETKİM’in 1.yılını kutladıklarını ve bu tarz etkinliklerle genç yazılımcılara ev sahipliği yapmaktan mutluluk duyduklarını belirtti. BTE Derneği Başkanı Burcu Yılmaz ise konuşmasında Eğitim Oyunla Başlar diyerek yola çıkılan bu projede dernek öğretmenlerinin mentorluğunda öğrencilerin tüm süreci yönettiklerini söyledi. Simsoft kurucu ortağı Prof. Dr. Veysi Isler sağlık ve eğitimle ilgili oyunlardan bahsederek ‘‘Ciddi Oyunlar ve Yapay Zeka’’ adlı bir sunum yaptı. TOGED Başkan Yardımcısı Özgür Karayalçın ‘‘Türk Oyun Sektörü Tarihi ve Geleceği’’ adlı sunumunda, Türk oyun endüstrisinin gelecekteki önemine dikkat çekti. The Game Circle yöneticisi Ufuk Serkan YILDIRIM oyun geliştirmede yapay zeka araçlarının kullanımından söz ederek problem tanımını iyi yapmanın ve doğru soruları sorabilmenin önemini vurguladı. Lise öğrencisi oyun geliştirici Mustafa Kılıç uzaktan eğitimden bugüne dek karşılaşılan problemlerden yola çıkarak genç yazılımcılara dikkat etmesi gereken noktalar hakkında bilgilendirmeler yaptı. Törende birincilik ödülünü alan True Detective Teadrim ekibine ödülünü; İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Proje Daire Başkanı Mehmet Fatih Günay takdim etti.
Eğitimde yapay zekânın kullanımına yönelik süreçleri değerlendirmek ve ulusal düzeyde yürütülecek çalışmaları belirlemek amacıyla düzenlenen foruma; akademisyenler, girişimciler, politika yapıcılar, öğretmenler, sektör temsilcileri ile diğer paydaşlar katıldı. Program, Teknopark İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Metin Yerebakan’ın açılış konuşması ile başladı. Devamında; YEĞİTEK Genel Müdürü Mustafa Canlı, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Zekeriya Çoştu ve Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin konuşmalarını gerçekleştirdi. Bakan Tekin konuşmasında, “Bakanlık olarak çocuklarımızı kendilerini bekleyen dünyaya hazırlamak için teknolojik, güncel ve toplumsal gelişmelere ayak uyduran bir müfredat hazırladık. Müfredatta çocuklarımızın dijital okuryazarlıklarının geliştirilmesi, dijital becerilerinin artırılması ve yapay zekânın
eğitim süreçlerine entegrasyonu için önemli adımlar attık. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında sosyal-duygusal beceriler ve millî değerlerle harmanlanmış bir eğitim sistemini desteklerken teknolojiyi de bu sürecin merkezine yerleştirdik.” diye konuştu. Hem öğrencilere hem öğretmenlere yapay zekâ eğitimleri veriliyor YEĞİTEK Genel Müdürü Mustafa Canlı ise konuşmasında, son birkaç yıldır öğrencilerin yapay zekâya hâkimiyeti ve yapay zekâ okuryazarlığı konusunda müfredatlar geliştirildiğini vurguladı. Yapay zekâ içeren seçmeli dersler çıkarılarak içerikler üretildiğini belirten Canlı, “Aynı zamanda hem bu dersleri verecek hem de öğretirken yapay zekâyı kullanacak öğretmenlerimiz için de yapay zekâ okuryazarlığını iyileştirmek için pek çok çalışma yaptık. Onlara rehberler, kılavuzlar, kitaplar hazırladık. Eğitici eğitimleriyle öğretmenlerimize her hafta yapay zekâ eğitimlerini veriyor onları yapay zekâ araçlarıyla buluşturuyoruz.” dedi. Konuşmaların ardından YEĞİTEK Genel Müdürlüğü ile Teknopark İstanbul arasında “Educube İş Birliği Protokolü İmza Töreni” düzenlendi. Geniş bir katılımla gerçekleşen forumda; Londra Üniversitesi Akademisinden Prof. Dr. Mutlu Çukurova “Eğitimde Yapay Zekâ Gelecek Vizyonu”, Michigan Devlet Üniversitesinden Prof. Dr. Douglas K. Hartman “Eğitimde Yapay Zekânın Geleceği” Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şeref Sağıroğlu “Üretken Yapay Zekâ Fırsatlar ve Tehditler”, Yenilikçi Eğitim Merkezinden Doç. Dr. Yavuz Samur “Eğitimde Yapay Zekâ”, Dijital Dönüşüm Ofisinden Dr. Melike Palsü Kurt “Dijital Genç Yapay Zekâ Ekosistemi ile Geleceğimizi Şekillendiriyoruz” başlıklı konuşmalarını yaptı. Forumun ilk gününde “Yapay Zeka Politikaları ve Yapay Zekanın Geleceği” başlıklı panel düzenlendi. Panelin moderatörlüğünü Sümeyye Hatice Eral yaparken, Avrupa Eğitim Vakfı’ndan Alessandro Brolpito, YEĞİTEK Genel Müdürü Mustafa Canlı, Dijital Dönüşüm Ofisi’nden H. İbrahim Özer, Dublin City Üniversitesi’nden Deidre Butler ile Lisboa Üniversitesi’nden Neuza Pedro panelist olarak yer aldı. Educube Proje Pazarı Yarışması’ nda derece alan proje sahiplerinin ödülleri verildi. Etkinlikte, genç girişimcilere yönelik yüz yüze ve çevrim içi girişimcilik ve teknoloji yönetimi eğitimleri de gerçekleşti. Eğitimde yapay zekânın rolü tartışıldı Forumda girişimciler, akademisyenler, politika yapıcılar ve öğretmenleri tarafından eğitimde yapay zekâ uygulamaları konusunda sorun alanları belirlendi. Girişimciler ve farklı paydaşlar bu sorun alanlarına, farklı bakış açılarıyla çözüm önerileri sundu. Eğitimde yapay zekâ teknolojisinin kullanımına yönelik süreçlerin değerlendirildiği oturumlarda, ulusal düzeyde yürütülmesi gereken çalışmalar belirlenerek paydaşlarla beraber eğitimde yapay zekânın rolü tartışıldı. İki gün süren forum, eğitimde yapay zekâ uygulamaları konusunda kamu ve özel sektör paydaşlarının iş birliğini artırarak bu alandaki girişimcilerin desteklenmesine yönelik teşvik mekanizmalarının oluşturulmasına katkı sağladı. Yapay zekânın eğitim alanında geliştirilme sürecinin ele alındığı Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları Uluslararası Forumu’nda çıkan sonuç ile oluşturulacak “Yapay Zekâ Politikaları Belgesi” Türkçe ve İngilizce olarak paylaşılacak.
20 Mayıs tarihinde ETKİM’ deki Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı ve Platin salonda eşzamanlı olarak gerçekleşen atölye çalışmalarına, Altındağ İlçesi İhsan Sungu İlkokulundan 70 öğrenci, 5 öğretmen, 1 müdür yardımcısı, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü PİKTES Ankara İl Koordinatörü Işıl Korkmaz , Esma Namoğlu ve Mevlüt Koç katıldı. ETKİM’ in kuruluş amacından bahsedilerek öğrencilere ODTÜ Teknokent’ in olanaklarından söz edildi. Platin salonda öğrencilere yazılım ve robot kontrolünün önemini kavratmak amacıyla mbotlarla makeblock uygulaması kullanılarak balon patlatma turnuvası yapıldı. Eşzamanlı olarak PÖL’ de gerçekleşen Ressam Robot etkinliğinde ise öğrenciler bardak, keçeli kalem ve süslemelerle kendi STEAM robotlarını yaptılar. Bu etkinliklerle öğrenciler elektrik devresi oluşumu, pil kavramı, geri dönüşüm, kodlama ve yazılımın önemini yaparak yaşayarak ve eğlenerek öğrendiler.
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Eğitim Teknolojileri Kuluçka ve İnovasyon Merkezi ETKİM’ de, 15 Mayıs tarihinde MAMTEK firması tarafından Arduino Lab Kit Bilim Seti atölye çalışması gerçekleştirildi. Şirket yetkilisi Orhan Yıldız bu proje ile ; çocukların eğitim sürecinin keyifli hale getirilmek istendiğini ve tasarladıkları bu kitler aracılığıyla çocukların merak, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişmesini amaçladıklarını belirtti.
Atölye çalışmasına farklı branşlardan 25 öğretmen katıldı. Projeye ait prototipleri deneme fırsatı bulan öğretmenler eğitim kiti üzerinde bulunan sensör ve komponentler yardımıyla kendi devrelerini oluşturdular
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri (YEĞİTEK) Genel Müdürlüğü, Eğitim Teknolojileri Kuluçka ve İnovasyon Merkezi (ETKİM) ve Türkiye Bilişim Derneği (TBD) iş birliğiyle 9 Mayıs 2024 tarihinde ETKİM’de “Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı BTIE’24” gerçekleştirildi. Nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesine ve dijital becerilere sahip genç istihdamın arttırılmasına yönelik düzenlenen konferansa; YEĞİTEK Genel Müdürü Mustafa Canlı, Türkiye Bilişim Derneği Genel Başkanı Rahmi Aktepe, TBD Onur Kurulu Üyesi Dr. Aydın Kolat, TBD Merkez Yönetim Kurulu Üyesi Doç.
Dr. Meltem Eryılmaz, kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının yöneticileri, YEĞİTEK Daire Başkanları, akademisyenler ve üniversite öğrencileri katıldı. Etkinliğimizden birkaç görsel Program, TBD Genel Başkanı Rahmi Aktepe ve YEĞİTEK Genel Müdürü Mustafa Canlı’nın açılış konuşmalarıyla başladı. Genel Başkan Rahmi Aktepe konuşmasında, eğitimin herkesin sorumluluğunda olduğunu vurgulayarak yapay zekâ, nesnelerin interneti, robotların konuşulduğu günümüzde bu sürecin içinde etkin olarak bulunmanın ancak eğitimle mümkün olacağını belirtti. Ardından YEĞİTEK Genel Müdürü Mustafa Canlı, Genel Müdürlüğün çalışmaları hakkında kapsamlı bir bilgilendirme yaptı. Canlı, konuşmasında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan yeni müfredatta beceri kazanımına yönelik gerçekleşen güncellemelere de değindi. Konferans, Dr. Ceren Aras ve Emine Demirel Kaya tarafından gerçekleştirilen “MEB Teknoloji ve Eğitim Bölgesel Çalıştay Raporu” sunumu ile devam etti. Programın devamında, iki oturumdan oluşan panel düzenlendi. TBD Onur Kurulu Üyesi Dr. Aydın Kolat’ın moderatör olduğu “Eğitim Seferberliğinde Teknolojinin Rolü” adlı oturumda Dijital Beceriler Daire Başkanı Sümeyye Hatice Eral panelist olarak yer aldı. Öğleden sonra gerçekleşen TBD Merkez Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Meltem Eryılmaz’ın moderatör olduğu “Teknoloji Üreten Türkiye için Eğitim”adlı oturumda ise AR-GE ve Ekosistem Daire Başkanı Dr. Bilgehan Özbaylanlı panelist olarak yer aldı. Panellerin ardından, ODTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Soner Yıldırım, “Doğal Zekâ – Yapay Zekâ: Büyük Paradoks” konulu bir konuşma yaptı. Konferansın son oturumunda Türkiye Bilişim Derneği Genç Başkanı Melike Nur Köroğlu moderatörlüğünde, MEB YEĞİTEK- Dijital Beceriler Daire Başkanlığından Büşra Söylemez ve Serhat Orhak liderliğinde gerçekleştirilen Geleceğin Öğrenme Ortamını Tasarla Atölyesine Hacettepe Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Başkent Üniversitesinden öğretmen adayları katılım sağladı. Profesyonel Öğrenme Laboratuvarında düzenlenen etkinlikte Avrupa Okul Ağı’nın desteklediği Future Classroom Lab (FCL)- Geleceğin Sınıfını Tasarlama projesinin temelleri konusunda öğretmen adaylarına bilgi verildi. FCL’nin yenilikçi öğrenme ortamları ve eğitim teknolojileri hakkında sağladığı geniş bilgi birikiminden yararlanarak, öğretmen adaylarından bu yenilikçi düşünce yapısını benimseyerek kendi öğrenme ortamlarını tasarlamaları beklendi. Atölye boyunca katılımcılar, Tasarım Odaklı Düşünme metodolojisi rehberliğinde, öğrenme ortamlarını nasıl daha etkileşimli, katılımcı ve teknolojiyi entegre hale getirebileceği hakkında tartışmalar gerçekleştirdi.
Aselsan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ nin Girişimcilik Kulübü öğrencilerinin girişimiyle gerçekleşen ziyarette katılımcılara ETKİM’ in kuruluş amacı ve gerçekleştirdiği faaliyetler hakkında detaylı bilgi verilerek Girişimcilik Destek Programları ve Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı Koordinatörlüğü tarafından yapılan çalışmalardan bahsedildi. Etkinliğe katılan öğretmen ve öğrencilere Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı gezdirilerek laboratuvarın etkileşim alanlarından ve sahip olduğu teknolojik ekipmanlardan söz edildi. Daha sonra ETKİM’ de bulunan kuluçkalar hakkında bilgilendirme yapılarak İstanbul Teknopark ortaklığıyla hazırlanan EDUcube ve ODTÜ Teknokent ortaklığıyla hazırlanan ETKİM İstasyon Eğitim Teknolojileri Hızlandırma Programları hakkında katılımcılara detaylı bilgi verildi.
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ETKİM ve Edutes Educational Technologies şirketi iş birliğiyle 3 Mayıs’ ta ‘‘LETAR Teknolojisi ile Araştırma Sorgulama Temelli Fen Eğitimi Atölye Çalışması’’ düzenlendi. ETKİM’ de düzenlenen atölye çalışmasına Ankara ilinde resmî okullarda görev yapan Fen Bilimleri öğretmenleri katıldı. LETAR teknolojisi ve diğer eğitim teknolojileri arasındaki farklar, yürütülen çalışma ve uygulamalar, LETAR teknolojisinin öğrenme üzerindeki etkisi ve Türkiye’ deki XR teknolojileri ile ilgili çalışmalar hakkında katılımcılara bilgi verildi.
Bilgi ve öğrenme arasındaki ilişki, öğrenme süreçlerinde öğrencinin ve teknolojinin rolüne dair soru cevap etkinliği ile atölye çalışması devam etti. Profesyonel Öğrenme Laboratuvarında gerçekleşen etkinlikte katılımcı öğretmenlerle LETAR laboratuvarında örnek sınıf uygulamaları yapıldı. Etkinliğin ikinci bölümünde katılımcılarla uygulamanın öğrenme ve öğrenenin farklı boyutlardaki gelişimini nasıl desteklediği üzerine pedagojik tartışma yürütüldü ve öğretmenlerin uygulama hakkındaki görüş ve önerilerinin alınmasının ardından etkinlik sona erdi.
Genç Girişimciler İkinci Buluşması Trabzon, Erzurum ve Ankara illerinden gelen öğrencilerle 25 Nisan tarihinde ETKİM’ de gerçekleşti. Ankara Valiliği tarafından yürütülen Algorithm Ankara projesinde yer alan öğrenciler Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Sayın Doç. Dr. Celile Eren Ökten’ e ilerleyen projeleri ile ilgili bilgi vererek sunum yaptı, projeye yeni dahil olan öğrenciler ise projelerini tanıttı. Erzurum İbrahim Hakkı Fen Lisesi öğrencisi Alperen Kılıç ‘’Havadan Patlayıcı Tespiti’’ adlı projesini tanıttı. Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı’nda gerçekleşen etkinlikte ODTÜ Teknokent desteği ile öğrencilere projeleri hakkında geribildirim verildi. Ayrıca katılımcılara kuluçka merkezlerinde yer alan girişimlerin gözlenme fırsatı sağlanması ve firma ziyareti yapılması girişimcilik ekosisteminin tanıtılması adına fayda sağladı.
Etkinliğin sonunda Genç Girişimciler ve ETKİM iş birliğiyle gelecekte yapılacak çalışmalarla ilgili fikir alışverişi yapıldı. Sertifika töreninin ardından etkinlik sona erdi.
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Eğitim Teknolojileri Kuluçka ve İnovasyon Merkezi ETKİM ve Kolibri Education iş birliğiyle 17 Nisan tarihinde ‘‘Teknoloji ve Yenilikçilik ile Eğitimin Dönüşümü Eğitim Semineri ’’ düzenlendi. 2 oturumdan oluşan seminere Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünden 35 öğretmen, Ankara Beypazarı Meslek ve Teknik Anadolu Lisesinden 25 öğrenci ve 6 öğretmen katıldı. Öğrencilerle yapılan seminerde yapay zekanın eğitim alanında sunduğu olanaklardan ve beraberinde getirdiği yenilikçi çözümlerden bahsedilerek örnek çalışmalara yer verildi.
Öğrencilere seminerin ardından ETKİM’ de bulunan kuluçka alanları ve Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı gezdirilerek etkileşim alanlarından bahsedildi. Öğleden sonra öğretmenlerle yapılan etkinlikte ise yapay zeka ve eğitimde kullanılan güncel yapay zeka araçlarından söz edilerek çeşitli örnek uygulamalar yapıldı. Örnek uygulamaların ardından yapılan soru cevap etkinliği, öğretmenlerin eğitim teknolojileri alanında edindikleri bilgi ve birikimlerini paylaşmalarına olanak sağladı. Seminere katılan öğretmen ve öğrencilerin sertifikalarını almaları ile etkinlik sona erdi.
Atiker Yazılım’dan gelen uzmanların yerli Clomosy bulut tabanlı mobil uygulama geliştirme platformunu tanıttıkları eğitim seminerinde katılımcılara mobil uygulama örnekleri gösterildi. İnteraktif bir şekilde yürütülen çalışmada Clomosy Learn uygulaması öğretmenler tarafından telefonlara indirilerek geliştirici hesabından yapay zeka, IoT ve MQTT destekli uygulama çalışmaları yapıldı. 25 katılımcının bulunduğu seminerde Türkiye genelinde yapılan seminerler, projeler ve eğitimlerle ilgili bilgi verildi.
ETKİM’ deki atölye etkinliklerine 20 Mart 2024 tarihinde Pinoo Robotics ile devam edildi. Robotik, kodlama, maker ve eğitim setlerinin tanıtıldığı atölye çalışmasında Pinoo Robotics kurucusu Rıdvan Canbaz teknoloji eğitiminin herkes tarafından kullanılabilir olmasını amaçladıklarını belirtti. Pinoo eğitmenleri eğitim sunumlarında blok tabanlı kodlama, sensör ve modüller, müfredat ve yapay zeka içeriklerinden bahsetti. Eğitmenler Pinoo eğitim setlerinin STEAM ile ilişkisini anlatarak yapılan projelerle ilgili katılımcılara bilgi verdi. 45 katılımcının yer aldığı etkinlikte uygulamalı olarak yüz tanıma ve el tanıma yapay zeka eklentileri ile beraber örnek çalışmalar yapıldı. Etkinliğin son bölümünde eğitmenler katılımcılardan gelen soruları yanıtladı ve öğretmenlere sertifikaları dağıtıldı.
15 Mart 2024 tarihinde Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ve Viewsonic Education firması işbirliğiyle Eğitim Teknolojileri Kuluçka ve İnovasyon Merkezi ETKİM’ de öğretmenlere yönelik atölye çalışması düzenlendi. Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı’nda gerçekleşen ve 3 oturumdan oluşan etkinlikte; Eğitsel Oyunlar Akademisi Kurucusu Resul Aydoğan’ ın mental egzersizleriyle başladı. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Direktörü Kamil Ersin Araç Peritextual Okuma ve Resimli Çocuk Kitapları eğitimi sunumunda; çocuk kitaplarının çocuğun tanıştığı ilk sanat eseri olduğunu belirtti. Ayrıca bir kitabı okumaya başlamadan önce kitapta ana metin dışında bulunan tüm yazılı ve görsel bileşenlerin metinle ilişkilendirilmesinin öneminden bahsederek ; peritextual okumanın çocukların metinlerarası bağlantı becerisini
büyük ölçüde geliştirdiğini vurguladı. Katılımcı öğretmenlerle Yapay zeka uygulaması Microsoft Copilot aracılığıyla örnek hikayeler oluşturuldu ve yapay zekadan resmetmesi istendi. Son oturumda ise Viewsonic Eğitim Teknolojileri Yöneticisi Emre Başçıl, beyaz tahta uygulaması myViewboard yazılımını öğretmenlere tanıtarak örnek uygulamalar yaptırdı. Tüm oturumlar tamamlandıktan sonra Viewsonic Topluluk Yöneticisi Selin Küçük öğretmenlerin sorularını yanıtlayarak eğitimcinin eğitimi hakkında bilgilendirmeler yaptı ve öğretmenlere sertifikaları dağıtıldı.
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ile Türk Patent ve Marka Kurumu’nun birlikte düzenlemiş olduğu BİLSEM öğretmen ve öğrencilerine yönelik hazırlanan İleri Düzey Patent Eğitimi programı; Eğitim Teknolojileri Kuluçka ve İnovasyon Merkezi ETKİM’ de gerçekleştirildi. Türkiye’nin 10 farklı ilinden Ankara’ya gelen katılımcılar uzun süredir eksikliği hissedilen bir eğitim olduğunu, öğretmen öğrenci etkileşimli bu etkinlikte yer almaktan mutluluk duyduklarını ifade ettiler.
Programın açılışında Ar-Ge ve Ekosistem Daire Başkanı Dr. Bilgehan Özbaylanlı ETKİM’ de yapılacak bu tarz etklinliklerle daha fazla öğretmen ve öğrenciye ulaşmayı amaçladıklarını söyledi. Programa Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı Özel Yeteneklilerin Geliştirilmesi Daire Başkanı Dr. Erdal Kılınç’ ın konuşmalarının ardından Türk Patent ve Marka Kurumundan sınai mülkiyet uzmanları Ceren Bora Orçun ve Atalay Berk Damgacıoğlu’nun hazırladığı eğitim sunumları ile devam edildi. ‘Patent Araştırmasına Giriş, Ön Araştırmanın Önemi‘ ‘Patentlenebilirlik Kriterleri, Patentlenebilir Buluşlar ve Patentlenebilirliğin İstisnaları’ gibi konu başlıklarındaki oturumlardan sonra; anılan eğitimciler ve sinai mülkiyet uzmanı Rabia Nurgül Özbaylanlı’nın rehberliğinde patent veri tabanlarındaki örnekler incelenerek etkileşimli grup çalışmaları yapıldı. . İleri Düzey Patent Eğitimi’nin ikinci gününde farklı illerden bu eğitim için gelen BİLSEM öğretmen ve öğrencilerine ETKİM’ de yer alan Profesyonel Öğrenme Laboratuvarının etkileşim alanları tanıtıldı. ETKİM’in kuluçka alanları katılımcılara gezdirilerek atölye çalışmalarına devam edildi. Sertifika töreni ile tamamlanan İleri Seviye Patent Eğitimi programı ODTÜ Kampüsü’nün misafirlere tanıtılması ile son buldu.
Eğitim teknolojileri (EdTech) ekosistemine katkı sağlamak amacıyla inovasyon ve gelişimi destekleyen, mentorlük ve kuluçka desteği sağlayan EdTech Girişim Programını içeren “Demoday” etkinliği 8 Şubat 2024 tarihinde ETKİM Konferans Salonunda gerçekleştirildi. ODTÜ Teknokent tarafından düzenlenen etkinliğe; MEB ETKİM personeli, KOSGEB, Edtech Girişim Programı ortaklarından Bursa Coşkunöz Eğitim Vakfı ve eğitim teknolojileri sektöründe faaliyet gösteren 10 ETKİM firması katılım sağladı. Etkinlik, ODTÜ Teknokent Genel Müdürü Serdar ALEMDAR, MEB YEĞİTEK Genel Müdürlüğü Ar-Ge ve Ekosistem Daire Başkanı Bilgehan ÖZBAYLANLI ve Bursa Coşkunöz Eğitim Vakfı Hibe ve Kuluçka Programları yöneticisi Serhat KARASUNGUR’un yaptıkları açılış konuşmaları ile başladı. Konuşmacılar eğitim teknolojileri alanında yürüttükleri faaliyetlerden bahsetmenin yanı sıra, teknolojinin hızla geliştiği günümüzde, dijital alanda donanımlı, kendi geliştiren, yaratıcı ve üreten öğrenci, öğretmen akademisyen ve araştırmacılar için öğrenme ekosisteminin önemi vurguladılar. Eğitim teknolojileri (EdTech) ekosistemine katkı sağlamak amacıyla inovasyon ve gelişimi destekleyen, mentorlük ve kuluçka desteği sağlayan EdTech Girişim Programını içeren “Demoday” etkinliği 8 Şubat 2024 tarihinde ETKİM Konferans Salonunda gerçekleştirildi. ODTÜ Teknokent tarafından düzenlenen etkinliğe; MEB ETKİM personeli, KOSGEB, Edtech Girişim Programı ortaklarından Bursa Coşkunöz Eğitim Vakfı ve eğitim teknolojileri sektöründe faaliyet gösteren 10 ETKİM firması katılım sağladı. Etkinlik, ODTÜ Teknokent Genel Müdürü Serdar ALEMDAR, MEB YEĞİTEK Genel Müdürlüğü Ar-Ge ve Ekosistem Daire Başkanı Bilgehan ÖZBAYLANLI ve Bursa Coşkunöz Eğitim Vakfı Hibe ve Kuluçka Programları yöneticisi Serhat KARASUNGUR’un yaptıkları açılış konuşmaları ile başladı. Konuşmacılar eğitim teknolojileri alanında yürüttükleri faaliyetlerden bahsetmenin yanı sıra, teknolojinin hızla geliştiği günümüzde, dijital alanda donanımlı, kendi geliştiren, yaratıcı ve üreten öğrenci, öğretmen akademisyen ve araştırmacılar için öğrenme ekosisteminin önemi vurguladılar.
Yenilikçi öğrenme ortamlarının tasarlanması ve öğretmenlerimizin öğrenme ortamlarındaki teknolojiyi en etkin şekilde kullanabilmeleri amacıyla 15-16-17 Ocak 2024 tarihlerinde “Geleceğin Sınıfını Tasarlama Eğitimi” Ankara’dan 36 katılımcı öğretmen ile MEB Eğitim Teknolojileri Kuluçka ve İnovasyon Merkezi’nde (ETKİM) gerçekleştirilmiştir. Her geçen gün, teknolojinin eğitim süreçlerinin içerisinde daha fazla yer aldığı günümüzde Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü olarak sınıflarımızda teknoloji tabanlı tasarlama konusundaki çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Bu çerçevede, bilgi ve iletişim teknolojilerinin okullara entegre edildiği bir “Yaşayan Laboratuvar” olarak adlandırılan “Geleceğin Sınıfı Laboratuvarı” Ankara’da yenilikçi öğrenme ortamı bulunan ilkokullarda görev yapan öğretmenlere tanıtılmıştır.
3 gün süren eğitim kapsamında; geleceğin sınıfı modeli ve öğrenme alanları, esnek öğrenme alanlarında teknoloji destekli öğrenme uygulamaları, aktif öğrenme eğitimde 4C ve öğrenme senaryoları, değerlendirme ve geri bildirim konularında bilgilendirmeler yapılmış, uygulamalarla öğretmenlere rehberlik edilmiştir. Eğitimimizden birkaç görsel Eğitimin son gününde, “Öğrenme Senaryoları Geliştirme Atölyesi” oturumunda katılımcı öğretmenler eğitim boyunca edindikleri bilgi ve deneyim ile kendi özgün teknoloji odaklı senaryolarını oluşturmuşlardır. Eğitim, sertifikaların sunulmasıyla sona ermiştir.
Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından Maker Hareketi ile STEAM temelli eğitimin yaygınlaştırılması ve üretim odaklı eğitim kültürünün geliştirilmesi amacıyla 4 Ocak 2024 tarihinde Eğitim Teknolojileri Kuluçka ve İnovasyon Merkezi’nde (ETKİM) “BenMaker” etkinliği düzenlendi. Etkinlikte Ar-Ge ve Ekosistem Daire Başkanı Bilgehan Özbaylanlı, Dijital Beceriler Daire Başkanı Sümeyye Hatice Eral ve ilgili dairelerden katılımcılar yer aldı. “Kendin üret, kendin yap!” teması ile gerçekleştirilen etkinlik “Benmaker” atölyesinin tanıtımı ile başladı. Güncel üretim araçlarıyla geleneksel el becerilerinin harmanlandığı atölyede keşfetme duygusu, yaratıcılık, özgüven, eğlenerek öğrenme ve üretim sevgisinin kazandırılmasının amaçlandığı belirtildi. Uygulama aşamasında ise çocuk sağlığı
ve güvenliği ön planda tutularak üretilen torna, zımparalı testere ve matkap modüllerini kullanan katılımcılar inovatif üretim ortamında ahşap malzemeleri şekillendirerek tasarımlarını gerçekleştirdiler. Tasarım odaklı atölye çalışmasında katılımcılar, hayallerini ürüne dönüştürerek yaratıcı ürünlerini ortaya koyma fırsatı buldular ve üretmenin keyfini doyasıya yaşadılar.
2023-2024 eğitim öğretim yılındaki çalışmaları değerlendirmek ve illerde dijital becerileri geliştirme çalışmalarını planlamak amacıyla Dijital Beceriler Daire Başkanlığının koordinasyonunda gerçekleşen etkinliğe, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Mustafa Canlı, YEĞİTEK Daire Başkanları, Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cem Özkan ile 81 ilin bilişim teknolojileri koordinatörü katıldı. Dijital Beceriler Daire Başkanı Sümeyye Hatice Eral’ın açılış konuşmalarıyla başlayan program, Ar-Ge ve Ekosistem Daire Başkanı Bilgehan Özbaylanlı’nın sunumuyla devam etti. Ardından YEĞİTEK Genel Müdürü Mustafa Canlı konuşmasında, Bakanlık olarak eğitimde niceliksel değil niteliksel çalışmalara devam edildiğini belirterek Etkinliğimizden birkaç görsel YEĞİTEK Genel Müdürlüğünün ana faaliyet alanları ile ilgili
yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verdi. YEĞİTEK Genel Müdürlüğünün Bakanlığın inovatif çalışmalarını yürütme misyonunu taşıdığını dile getiren Canlı, “Amacımız hayali, hedefi olan, dünyayı tanıyan bireyler yetiştirmek. Sayın Bakanımız Yusuf Tekin’in de temel odağında eğitimin özündeki kalite var. Bunun için bir aile gibi çalışmamız gerekiyor. Bu doğrultuda BT il koordinatörlerimiz ile sahada yoğun çalışmalar yapacağız.” diye konuştu. Etkinliğin birinci gününde, YEĞİTEK Genel Müdürlüğü bünyesinde yürütülen “FCL, Scientix, Code Week ve Dijital Vatandaşlık” adlı uluslararası projelere yönelik bilişim teknolojileri il koordinatörleriyle beraber yapılabilecek çalışmalar hakkında değerlendirmeler yapıldı. Etkinliğin ikinci gününde eş zamanlı atölye çalışmaları gerçekleştirildi. Atölye çalışmalarının ardından Prof. Dr. Cem Özkan tarafından “doğa ve teknolojinin ilişkisini” konu alan ve drama etkinlikleri de içeren dikkat çekici bir sunum gerçekleştirildi. Özkan sunumunda, böceklerden yola çıkarak mühendislikte, tasarımda, teknolojide doğanın önemine vurgu yaptı. Mühendisliğin doğanın taklit edilmesi olduğunu belirten Özkan, “Endüstri 4.0’ı yakalayabilmemiz, dünya ile rekabet edebilmemiz ve değer üretebilmemiz için doğa eğitimleri vermeliyiz.” dedi. Etkinliğin son gününde ise Bilişim Altyapı Sistemleri Daire Başkanı A. Şamil Demircan’ın konuşmasının ardından, Sistem Geliştirme ve Yönetimi Daire Başkanlığı ve İçerik Geliştirme ve Yönetimi Daire Başkanlığı tarafından sunumlar gerçekleştirdi. Program; Yozgat, Muş ve Samsun illerinde görev yapan bilişim teknolojileri il koordinatörlerinin sahadaki CodeWeek iyi uygulama örneklerinin takdim edilmesinin ardından yapılan sertifika töreni ile sona erdi.
21. yüzyılda etkili bir yabancı dil öğretimi için gerekli olan bilgi, beceri ve dijital yeterlikleri geliştirmek, İngilizce öğretmenlerini aktif öğrenme yaklaşımı ve teknoloji odaklı öğrenme senaryoları geliştirme alanında desteklemek amacıyla planlanan etkinliğe;Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Celile Eren Ökten, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Mustafa Canlı, YEĞİTEK Daire Başkanları ile Ankara ilinden 40 İngilizce öğretmeni katıldı. Program, Genel Müdür Mustafa Canlı’nın açılış konuşmasıyla başladı. Genel Müdür konuşmasında, “Etkili bir yabancı dil öğretimi için öğretmenlerimizin dijital becerilerinin eğitimlerle güçlendirilmesine önem veriyoruz. Genel Müdürlük olarak amacımız bu çalıştayın sonunda ortaya çıkacak öğrenme senaryolarının eğitim ortamlarında tüm İngilizce öğretmenlerimizi desteklemesi
ve öğrenme uygulamaların geliştirilmesine katkı sağlaması.” ifadelerini kullandı. Çalıştayın ikinci gününde Bakan Yardımcısı Celile Eren Ökten, ETKİM’de yer alan Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı’nda (PÖL) öğretmenlerin gerçekleştirdiği atölye çalışmalarına katıldı. Öğretmenlerin çalışmaları hakkında ayrıntılı bilgi alan Ökten, İngilizce öğretimine yönelik öğretmenlerinin dilek ve görüşlerini dinledi. Katılımcılara çalışmalarında başarılar dileyen Bakan Yardımcısı Ökten, yabancı dil öğretimi için gerekli olan bilgi, beceri ve dijital yeterlikleri geliştirmek amacıyla yapılan bu çalışmaları yakinen takip ettiğini ve desteklediğini dile getirdi. Programda, “Yenilikçi Öğrenme Ortamları ve Geleceğin Sınıfı Modeli, Öğrenme Alanlarında Dijital Teknolojiler ve Web 2.0 Araçlarının Kullanımı, 4 Dil Becerisinde Teknoloji Destekli İngilizce Etkinlik Tasarlama, Teknoloji Odaklı Öğrenme Senaryoları Geliştirme” gibi başlıklar yer aldı. Yanı sıra öğretmenler için yenilikçi öğrenme alanlarının tasarlanması, öğrenme alanlarında dört dil becerisiyle yabancı dil öğrenme sürecinin teknoloji kullanımıyla desteklenmesi ve İngilizce dersleri için teknoloji odaklı öğrenme senaryolarının geliştirilmesine yönelik uygulamalı oturumlar düzenlendi. 21. yüzyıl becerilerini teknoloji destekli araçlarla geliştirmek üzere “Geleceğin Sınıfı” modeline uygun olarak yapılan atölye çalışmalarında öğretmenler, İngilizce alanında özelleşmiş senaryolar oluşturma fırsatı buldu. Aktif öğrenme yaklaşımına göre teknoloji destekli öğrenme senaryoları üretildi. Bu senaryolarının öğrenme sürecini daha aktif hale getirmeleri için öğretmenler tarafından ders içinde etkin kullanımının önemi vurgulandı. Üç gün süren Çalıştay, İngilizce öğretmenleri tarafından üretilen aktif öğrenme materyallerinin sunulmasının ardından düzenlenen Sertifika Töreni ile sona erdi.
Öğretmenlerin ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarında teknolojinin etkin kullanılmasını sağlamak, öğretmenlerin senaryo hazırlayabilme becerilerini geliştirmek ve bu alanda uzman öğretmenler yetiştirmek amacıyla planlanan etkinliğe; Bakan Yardımcısı Celile Eren Ökten, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Mustafa Canlı, YEĞİTEK Daire Başkanları, TED Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdinç Çakıroğlu ile farklı branşlarda 80’e yakın öğretmen, 14 akademisyen ve 12 eğitmen katıldı. Program, Genel Müdür Mustafa Canlı’nın açılış konuşmasıyla başladı. Canlı, “Eğitim teknolojilerinin etkin kullanımına yönelik, öğretmenlerimizin güncel dijital becerilerinin eğitimlerle güçlendirilmesine önem veriyoruz. YEĞİTEK Genel Müdürlüğü olarak amacımız kuracağımız yenilikçi eğitim ortamlarında istekli, yeni yöntemler denemeye
ve sürekli mesleki gelişime inanan öğretmenlerimize senaryolar, içerikler, araçlar sunarak öğrenme ortamlarında bir yenilik sağlamak.” diye konuştu. Genel Müdürlüğün 3 ana platformu olan EBA, ÖBA, HEMBA’yı zenginleştirerek, farklı gelişmeler ve kabiliyetler ekleyerek eğitimde teknolojinin kullanımını sahada yaygınlaştırmayı hedeflediklerini dile getiren Canlı, “Bu hedeflerimize ulaşmada sizlerin katkısı çok önemli, çalıştaya katılımınız ve burada yapacağınız bütün çalışmalar için yürekten teşekkürlerimi sunuyor, başarılar diliyorum.” dedi. Ardından Prof. Dr. Erdinç Çakıroğlu “Eğitim Teknolojileri ve Senaryo Temelli Öğrenme Yaklaşımı” konulu sunumunu gerçekleştirdi. 21. yüzyılın en büyük sorununun eğitim kabul edildiğini belirten Çakıroğlu, şöyle devam etti: “Her şeyin hızla değiştiği dünyada, geleceğe başarılı olabilecek bireyler yetiştirmek için okullarda öğrencilere ne kazandırmamız gerektiğini düşünmeliyiz. Bilginin değil, becerilerin ön plana çıktığı bir dünyadayız. Onun için bu çalıştayın da amaçladığı gibi öncelikle öğretmenlerin öğretim tasarımı yapacak düzeye gelmesine gayret etmeliyiz.” Öğleden sonraki oturumda, YEĞİTEK Dijital Beceriler Daire Başkanı Sümeyye Hatice Eral, tarafından projenin genel tanıtımı yapıldı.Sonrasında düzenlenen proje bilgilendirme oturumları ve örnek senaryo çalışmaları, katılımcılara uygulamalı ve etkileşimli bir ortam sundu. Programın ikinci günü, Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı’nda (PÖL) gerçekleştirilen Eş Zamanlı EBA ve Web Araçları Tanıtım Atölyesi ile başladı. Katılımcılar; EBA, Konferans Salonu, Web 2.0 ve FCL Sınıfı gibi çeşitli web araçlarını tanıma fırsatı buldu. Ardından, senaryo yazım oturumları başladı. Katılımcılar, kazanımların belirlenmesinden senaryo etkinliklerinin oluşturulmasına kadar birçok aşamada bilgi ve deneyimlerini paylaştı.
Millî Eğitim Bakanlığınca, Cumhuriyetin 100. yılı kutlamaları kapsamında, ODTÜ Teknokent’te kurulan, dijital eğitim ve inovasyon ekosistemi faaliyeti yürüten ETKİM’de düzenlenen etkinlikte, girişimci öğrencilerin inovasyon odaklı projeleri sergilendi. Girişimci öğrencilerin özellikle yapay zekâ destekli projelerinin sunumunu yaptığı, soruları yanıtladığı etkinliğe Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Celile Eren Ökten, YEĞİTEK Genel Müdürü Mustafa Canlı, ODTÜ Rektörü Prof. Dr. Mustafa Verşan Kök ile öğretmen ve öğrenciler katıldı.
Programda, erken girişimciliği teşvik etmek amacıyla Ankara Valiliğinin yürüttüğü Algoritm Ankara Projesi’nde görev alan lise öğrencilerinin yazılım alanında farklı temalarda geliştirdikleri proje sunumları gerçekleştirildi. Bununla birlikte söz konusu proje kapsamında öğrencilere iş başında öğrenme ortamı sağlayan teknoloji geliştirme bölgelerinin önde gelen girişimcileri, gençlerin projelerine dair uzmanlık deneyimlerini paylaştı. Ayrıca, ETKİM’de yer alan Profesyonel Öğrenme Laboratuvarı’nda teknoloji odaklı öğrenme senaryolarına yönelik atölye çalışması yapıldı. Bu atölye çalışmasında öğretmenler tarafından öğrencilerle aktif öğrenme yaklaşımına göre teknoloji destekli öğrenme etkinlikleri gerçekleştirildi.
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından, eğitimde yenilikçi yaklaşımların desteklenmesi ve öğretmenlerin dijital becerilerinin geliştirilmesi amacıyla 16 Ekim 2023 tarihinde ETKİM’de “Yenilikçi Öğretmenlerle Eğitimin Geleceğine Doğru” temasıyla Lego Education Öğretmen Konferansı düzenlendi. Konferansa Ankara ilinden sınıf öğretmenliği, bilişim teknolojileri, teknoloji ve tasarım, matematik ve fen bilgisi branşlarından 120 öğretmen katıldı. Etkinlik, Ar-Ge ve Ekosistem Daire Başkanı Dr. Bilgehan Özbaylanlı ve Dijital Beceriler Daire Başkanı Sümeyye Hatice Eral’ın açılış konuşmalarıyla başladı. Konferansta; TekNokta Eğitim Kurucusu Fatma Bezek, Lego Education Direktörü Villy Outzen, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Göknur Kaplan ve İstanbul Aydın Üniversitesi Öğretim Üyesi
Prof. Dr. Belma Tuğrul tarafından sunumlar gerçekleştirildi. Bir gün süren etkinlikte, eş zamanlı olarak düzenlenen atölyelerde STEM, kodlama, robotik alanlarında uygulamalar yapıldı. Etkinlik sertifika töreniyle sona erdi.
Bizim tarafımızdan bilgilendirilmek istiyorsanız, E-Posta adresinizi buraya yazın